Každý salon funguje jinak, má svá vlastní interní pravidla. Na čem se ale shodneme, je jistě to, že vaši zaměstnanci nepotřebují znát celkový obrat firmy, nepřísluší jim manipulovat s účty, vidět denní tržby, prodeje a jiné statistiky. Co vašim zaměstnancům dovolíte / omezíte, je čistě na vás. Pojďme se podívat, jaká lze v HairSoftu nastavit práva a jaké máte možnosti.
V momentě, kdy zakládáte nového uživatele, vždy mu musíte přidělit roli, ty jsou v HairSoftu tři.
Administrátor – majitel/ka salonu. Uživatel s touto rolí má neomezená práva, může vše a vidí vše.
Správce střediska – tuto roli dostává "pravá ruka majitele", zpravidla je to recepční nebo manager salonu. Uživatel má omezená práva (nevidí například tržby, ale může provádět úkony, které uživatel v roli zaměstnance nemůže)
Zaměstnanec – je obsluha s nejnižšími právy, po přihlášení do programu má zatavené určité sekce, nevidí informace o finančních pohybech, nemůže zasahovat do nastavení a dalších podstatných sekcí, týkajících se vedení a prosperity firmy.
První a největší specifikaci najde administrátor v sekci Uživatelé → Základní práva. Zde je z praxe přednastaveno několik práv pro Správce střediska i Zaměstnance, vše si ale do-nastavte dle vašich vlastních preferencí. V upřesňování definice práv s jejich rozšíření můžete pokračovat v sekcích:
V jakékoli sekci programu lze upravovat zobrazení jednotlivých sloupců. Ve finále tedy vy, recepce i zaměstnanci vidíte každý něco jiného, v zásadě to, co vám přísluší a co potřebujete. V Ceníku například skryjte pro zaměstnance Nákupní cenu zboží, v Zákaznících sloupec s celkovou útratou klienta za služby či zboží atp.
TIP: Pokud v sekci Historie povolíte Správci střediska mazání účtů, nastavte si ještě "Upozornění na smazané účty". Kdykoli pak recepce provede tento úkon, přijde vám o tom info SMSkou. V sekci Pokladna pak lze hlídat manipulaci s hotovostí, při jakémkoli vkladu / výběru hotovosti či vytvoření výčetky vás bude systém o tomto úkonu informovat na váš soukromý email.