Osvědčená elegantní metoda, jak přimět zákazníky, aby přišli na objednaný termín

Osvědčená elegantní metoda, jak přimět zákazníky, aby přišli na objednaný termín

Jistě jste už ve vaší praxi mnohokrát zažili situaci, kdy objednaný zákazník na smluvený termín nedorazil. A to dokonce bez omluvy, bez jediného slova. Jak si to mohl dovolit, říkáte si se zamračeným obličejem. Neber vám telefon a dělá mrtvého brouka! Možná přijde příště s omluvou a vymyšlenou historkou, a nebo už nedorazí nikdy. I takoví zákazníci bohužel jsou. Odůvodnění klientova nedostavení se ale může být prosté a není třeba v tom hledat něco osobního, zákazník na svoji objednávku mohl jednoduše zapomenout. Aby pak před vámi nevypadal hloupě, snaží se vám vnutit historku, která „dokládá skutečnost", proč nemohl dorazit.

Připomínkové SMS a Blacklist HairSoft

Máme to asi jako lidé v sobě, že často místo jednoduššího řešení volíme to složitější. Místo toho, abychom se slušně omluvili a na rovinu pravdivě řekli, že nám to je líto, ale úplně jsme na svoji objednávku zapomněli, začínáme si vymýšlet pohádky, abychom si zachovali společenský status neomylnosti.

Celá takhle situace je nepříjemná pro obě strany, pro vás samozřejmě daleko více vzhledem k ušlému zisku.

Podělíme ses vámi proto o 2 metody, které v našem salonu skvěle fungují a značně nám pomohly eliminovat ztráty.

1) Připomeňte se klientovi, ideálně 24 hodin před objednaným termínem

Může vás napadnou, že je to hloupost a zbytečná investice, opak je ale pravdou. Připomínková SMS zpráva vám udělá OBROVSKOU službu.
Zákazník si uvědomí, že zítra přesně v tuto dobu má být u vás v salonu. Návštěvu si v duchu představí, přehraje si ji v hlavě, a pokud už u vás byl, zapojí i smysly → jak to u vás vypadá, jak to v prostorách voní, jaká hudba hraje, jak se u vás cítí… V tuto chvíli je šance, že na návštěvu klient zapomene, velice malá. Má vás zkrátka „pod kůží" a počítá s návštěvou. 

Nebo na vaši zprávu zareaguje, protože si uvědomí, že dorazit nemůže. Díky jeho zpětné vazbě máte ještě dostatek času přeobjednat si na tento čas někoho jiného, pokud používáte online rezervace, uvolní se toto místo k rezervaci a je velká šance, že si takový "last minute" termín někdo uloví. 

Ať už nastane jedna nebo druhá varianta, v obou případech jste vydělali. Pokud byste totiž klientovi zprávu neposlali, neznali byste jeho zpětnou vazbu, nevěděli byste, že nedorazí, a tak byste vy nebo váš personál mohli tak akorát "koukat z okna" s nulovým ziskem. 
Investice do připomínkových zpráv se proto mnohonásobně vyplácí. My na ně nedáme dopustit a fungování salonu si bez nich ani neumíme představit. 

2) Nebojte se používat BLACKLIST

Byť to může působit tvrdě a vyvolat ve vás zvláštní pocity, druhou osvědčenou metodou je aktivně pracovat s blacklistem. 
Existují totiž i zákazníci, kteří jsou nepoučitelní. Nechodí opakovaně, nebo svůj termín ruší pár minut před začátkem, kdy už nemáte šanci dát vědět jinému klientovi, který by byl za termín vděčný.

Zde je třeba radikálně zasáhnout a dát takového zákazníka na blacklist.
Ve chvíli, kdy tenhle "chorobný rušič" vytvoří objednávku přes rezervační systém, HairSoft vás na to okamžitě upozorní. Vy pak můžete takovou objednávku povolit nebo zamítnout - dle vašeho uvážení. Při zamítnutí je klientovi odeslána automatická odůvodňující zpráva, proč mu není rezervace umožněna. Při telefonické objednávce vy nebo vaše recepce pravděpodobně už vytušíte, s kým máte tu čest. V případě vytvoření objednávky vás program HairSoft sám upozorní, že je konkrétní zákazník na blacklistu a ujistí se, zda ho chcete opravdu objednat či nikoli.

Chorobných rušičů, zapomínačů nebo lidí, kteří vám chtějí škodit, je minimum, ale dokážou vám pokazit celý den. Tak proč se s nimi zlobit, když na jejich místě může být jiný usměvavý zákazník, který si váží vaší práce. Proto když je třeba „učinit krátký proces", blacklist vám situaci velmi elegantně vyřeší.

Tak to jsou ony → dvě metody k nezaplacení. Zkuste je taky zapojit do vaší salonní rutiny.