Jak pracovat se SERVISNÍMI uživateli a využívat je ve vlastní prospěch

Jak pracovat se SERVISNÍMI uživateli a využívat je ve vlastní prospěch

Práce se servisními uživateli (SU) je často opomíjená. Jedná se ale o geniální funkci, která vám usnadní interní chod salonu, práci se skladem i s evidencí vašich tržeb. Podíváme se proto, jak servisní uživatele jednoduše a efektivně využívat.

Servisní uživatelé HairSoft

Kde servisního uživatele najdu a kdo to je?

Pokud jste si SU cíleně nesmazali, najdete je ihned po zapnutí programu HairSoft v přihlašovacím okně. Zpravidla se jedná o přednastavené uživatele Materiál na práci, Odpis materiálu a Vlastní spotřeba, kteří vás mají svými názvy navést k jejich využití.

Servisní uživatel je „neživý", nejedná se o člověka, nemá v systému svůj vlastní kalendář a nedá se k němu objednat. Ovšem, lze přes něj tvořit účty i odepisovat materiál, a to zcela variabilně, dle potřeb vašeho salonu.

Kdy se jakým uživatelem přihlašovat a jaký bude výsledek?

Materiál na práci - přes tohoto uživatele je ideální odepisovat si ze skladu materiál, který vydáváte na plac pro všechny obsluhy (alobaly, ubrousky, kabinetní balení produktů...).
Vlastní spotřeba - v případě, kdy si vy nebo vaši zaměstnanci berete domů sami pro sebe jakýkoli produkt, odepište ho přes uživatele "Vlastní spotřeba".
Odpis materiálu - slouží k odpisu produktů, které například podlehly zkáze, jsou poničené, vyreklamované, berete si je ze skladu na nějakou soutěž či promo akci.

Výsledek? Na konci měsíce máte jasný přehled o tom, kolik zboží vám odchází ze skladu mimo prodej klientům a především, kolik vás to stojí peněz.
SU je možné i přejmenovat a využívat je k jiným účelům, popřípadě si založit další, například:

Věrnostní program - pro odpis produktů, kterými odměňujete své věrné klienty.
Bar / Občerstvení - pro evidenci tržeb a spotřebu kávy či drobného občerstvení, které nabízíte. 
Eshop - v případě, že máte eshop, vystavujte účty přes tohoto uživatele, budete mít detailní přehled o tržbách i pořádek ve vašem skladu.

Pokud aktivně pracujete se servisními uživateli:

1. Máte pořádek v odpisu materiálu, a především v tom, za jakým účelem ho ze skladu vydáváte.
2. V tiskových sestavách vidíte přehledný rozpis množství vydaného materiálu v kusech i v penězích.
3. Vaše spotřeba (produkty, které si berete domů, vydáváte je na plac, darujete je klientům za věrnost atp.) odpovídá realitě, máte perfektní přehled.

Víte v tuto chvíli, kolik vás stojí odměny za věrnostní program? Za kolik peněz vydáváte materiál na plac? Zda máte zboží, které podléhá zkáze a kolik na něm tratíte? Jaká byla tržba za bar (kávu, drobné občerstvení…)?
S využitím SU to vědět budete, a to velmi rychle. Oddělí vám veškeré „interní" tržby a spotřeby od těch „klasických" za práci obsluh na saloně.

Sečteno, podtrženo, benefity jsou zcela jasné, proto do své práce servisní uživatele zapojujte, rozhodně za to stojí.