Dokonalá kartotéka zákazníků

Dokonalá kartotéka zákazníků

V beauty službách, víc než kdekoli jinde, záleží na osobním přístupu, zanechání příjemného dojmu a komplexní péči. Protože pokud je u vás zákazník nespokojený, může velice rychle přejít kamkoli jinam, vzhledem k obrovské konkurenci. Pečlivá evidence klientů je proto nasnadě. Můžete být díky ní vašemu zákazníkovi blíž, mít přehled a vybudovat si tak přátelský vztah. Právě proto je v HairSoft kartotéka zákazníků propracovaná a rozsáhlá, abyste mohli evidovat vše do posledního detailu.

Kartotéka klientů | HairSoft

Jen základní údaje nestačí

Se jménem a adresou si dnes už nevystačíte. Zajímavým údajem, který je dobré evidovat je třeba datum narození, kdy můžete vašemu klientovi poslat automatickou SMS zprávu s přáním nebo mu v den narozenin nabídnou nějakou zajímavou odměnu, slevu či benefit.

V kartě pochopitelně nesmí chybět evidence veškerých "komunikačních údajů" jako je například mobilní číslo nebo email.

Vychytávkou je v HairSoft kartě bezpochyby tlačítko QR vizitka, vygeneruje vám totiž QR kód, pomocí kterého si můžete uložit kontakt daného zákazníka do vašeho telefonu, aniž byste museli dlouze zadávat jeho jméno a číslo. Pouze pomocí telefonu sejmete QR kód a kontakt se vám automaticky uloží do telefonu. Další vychytanou funkcí je pole Čipová karta. Ve chvíli, kdy sem načtete čipovou kartu, bude se v programu chovat jako zákaznická / věrnostní karta a program s ní tak nadále bude pracovat.

Informace jako poklad pro budoucí práci

Co všechno si ještě můžete o klientovi poznamenat? 

Při první návštěvě s vaším klientem provádíte pravděpodobně větší či menší diagnostiku, zkrátka ho vyzpovídáte. Například jakou používá domácí péči, jaká je historie barvení jeho vlasů, zda už někdy byl na kosmetice, jaký je jeho zdravotní stav, zda nemá nějaké alergie, nebo je třeba vegan, tudíž nechce používat žádné produkty s živočišnými přísadami atp. Na všechny tyto informace máte v kartě přehledný prostor. A nechybí ani místo pro vaše osobní profesionální poznámky a postřehy, ať už se jedná třeba o popis struktury vlasů, pleti či nehtů.

K dispozici máte v kartě zákazníka i neutrální kolonku "poznámka", kterou můžete využít dle libosti. Poznamenat si něco osobního, co vám klient sdělil a nechcete to zapomenout. Na co si musíte dávat pozor nebo vaši myšlenku, že mu chcete při příští návštěvě ukázat nový styling.

Image

Pro případ, že jsou pro vás důležité fotografie, najdete v kartě klienta i galerii, kam lze vkládat fotky Před a Po, výsledné práce nebo přání zákaznic. Do klientské karty lze vložit dokonce i profilová fotka podobně jako třeba na facebooku.

"Časová linka" je klíčová

Klíčová je v kartě zákazníka záložka Timeline, je to totiž takový průřez návštěvami vašeho zákazníka a prováděnými úkony. Pokaždé si můžete detailně poznamenat, co jste zákazníkovi prováděli, jaké produkty a odstín jste použili, jak zákazník reagoval apod. Když pak příště zákaznice přijde a řekne vám, že se jí minulé ošetření líbilo a chtěla by úplně to stejné, nebo že se jí líbil odstín vlasů či nehtů, který měla předminule, jednoduše se kouknete do časové linky, kde přesně uvidíte, co jste klientce tvořili.

A to jsou pro vás podklady k nezaplacení. Nemusíte nic nosit v hlavě, vše najdete v klientské kartě. 

Statistika nuda je… má však cenné údaje!

Je to tak. HairSoft vám nabídne i přímo v kartě zákazníka hned několik statistik. Třeba přehled všech historicky vystavených účtenek konkrétního zákazníka. Statistiku počtu návštěv, počet zrušených objednávek, celkovou útratu za služby i za zboží (včetně tiskové sestavy s přehledem všech produktů, které si zákazník koupil za určité období), a dokonce i hodnotu uplatněných slev.

Když už je řeč o slevách, v kartě zákazníka si můžete v HairSoft nastavit i VIP klientskou slevu na služby či na zboží v jakékoli výši. Pokud má zákazník předplacený kredit nebo například vstupy (do solária, na laser apod.), najdete všechny tyto informace včetně čerpání v detailu jeho karty. Stejně je tomu tak i s věrnostními body, pokud odměňujete vaše klienty za věrnost, najdete v zákaznické kartě i detail věrnostního programu včetně odměn a informací o jejich předání.

Image

Máte tisíce zákazníků? Skvělá zpráva! V seznamu klientů můžete konkrétní osobu najít jednoduše pomocí vyhledávání dle jména, telefonního čísla, emailové adresy nebo zákaznické čipové karty. Po pravé straně v kartotéce navíc vidíte statistiku zákazníků, „Top 5" – tržby, návštěvnost a jiné podrobnosti.

Na základě všech těchto informací můžete zákazníkovi provést dokonalou službu dnes i příště. Na nic totiž nemůžete zapomenout. Program vše eviduje za vás, stačí do karty nahlédnout.

Nezapomínejte ale na GDPR. Abyste mohli všechny tyto informace o klientech shromažďovat, je třeba získat jejich souhlas se zpracováním osobních údajů. Na to je program pochopitelně připraven. Před založením karty nového zákazníka stačí vytisknout na pokladní tiskárně krátký GDPR dotazník, kde vám klient vypíše jeho osobní údaje a souhlas vám udělí. Jak získat souhlas, uchovávat ho nebo pseudonymizovat zákazníka najdete v manuálu GDPR.