Každý uvědomělý podnikatel by si měl zaznamenávat všechno, co mu generuje zisk a také to, kde naopak peníze vydává. Děláte to? Není to žádné puntičkářství, ale základ toho, aby váš salon prosperoval. Možná si vedete základní evidenci tržeb a pravidelné měsíční výdaje, jsou tu ale i další věci, na které se hodí zaměřit pozornost.
1) evidence docházky zaměstnanců
Docházkový systém v HairSoft v kombinaci s modulem Ekonomika vám ukáže jasná čísla a statistiky. Možná se budete divit! Nejen, že program eviduje docházku vašich zaměstnanců (včetně nepřítomnosti – lékař, nemoc, OČR, oběd, dovolená, služební cesta či odchod domů) ale udělá vám i personální analýzu. Kromě zapsané docházky zaměstnance HairSoft srovnává i jeho skutečnou měsíční vytíženost dle objednávek. Vidíte dokonce i hodinový průměr a váš možný obrat při efektivním využití celé pracovní doby. V tiskových sestavách pak máte pro vás a samozřejmě i pro účetní vše přehledně v tabulce černé na bílém.
Evidence docházky není „buzerací zaměstnanců", ale v kombinaci s tržbou směrodatným faktorem pro váš byznys.
2) evidence skladových zásob
Myslíte na to, že ve skladových zásobách se ukrývá pravděpodobně nejvíce vašich peněz? Není proto moudré nechat zboží v salonu ležet jen tak „napospas".
Hodí se vědět, kolik čeho máte, co dochází, jaké zboží se prodává a do jakého se naopak nevyplatí investovat. Při objednávce zboží pak nemusíte běhat po salonu, zkoumat a počítat, co je třeba dokoupit. Na všechny tyto skutečnosti a docházející zboží vás HairSoft sám upozorní.
Přistupovat ledabyle ke skladovým zásobám je jako vyhazovat peníze z okna. Neprodejné zboží po záruční době nebo velké manko je pro vás zkrátka ztráta! Že si jí možná můžete dovolit? Dobře, ale proč…?
3) evidence spotřeby materiálu
Nad spotřebou materiálu kdekdo mává rukou. ALE! Je rozdíl, když na klientku spotřebujete jednu pumpičku drahého séra, nebo když si jich napumpujete 5. Když spotřebujete 50g nebo 80g barvy… atp. Navíc, buďme realisté a řekněme si to na rovinu, pokud pracujete ve vlastním salonu, pracujete úsporně. Zaměstnanec ale není tak uvědomělý. Je mu vcelku jedno, kolik materiálu spotřebuje, jeho finance v tom nejsou, takže ho to netrápí.
A právě proto přijde vhod evidovat spotřebu materiálu. Vy jako majitel pak víte, kolik materiálu (a za jakou cenu) váš zaměstnanec na určitou službu spotřeboval. Máte možnost s touto skutečností následně operovat a popřípadě jí promítnout v jeho hodnocení. Nehledě na to, že se vám spotřebovaný materiál okamžitě odečítá ze skladu, a tak máte jasný přehled o tom, co dochází a je nutné v nejbližší době objednat.
Evidence a pořádek je klíčem k úspěchu, proto HairSoft eviduje nejen docházku zaměstnanců, sklady nebo spotřebu materiálu, ale i mnoho dalších důležitých skutečností.
Jak jste na tom vy? Dáváte na evidenci důraz, nebo všechno necháváte „plynout"?