Přehlížíte statistiky? Děláte chybu, je to cesta k úspěšnějšímu podnikání

Přehlížíte statistiky? Děláte chybu, je to cesta k úspěšnějšímu podnikání

Vyhodnocování salónních údajů a statistik není oblíbená činnost. Mnoha majitelům i managerům se jeví spíše jako ztráta času. Salon přece funguje, tak proč to řešit? Opak je ale pravdou. Statistiky jsou zásadním a směrodatným ukazatelem toho, jak si v podnikání stojíte, na čem můžete dál stavět, kde je prostor pro zlepšení a jaká cesta je či není tou správnou.

Statistiky | HairSoft

Program HairSoft vám všechny důležité údaje servíruje doslova na zlatém podnose tak, abyste ušetřili čas a měli na očích vše podstatné. Jaké klíčové ukazatele sledovat?

Zákazníci

Je dobré (možno říct, že pro konkurenceschopnost, i nutné) znát vaši klientelu a aktivně s ní pracovat.
Vědět, kdo jsou vaši TOP klienti, kdo vás navštěvuje pravidelně, kdo u vás nejvíce investuje, kdo si rád kupuje produkty. Tohle jsou klienti, kteří vám nyní i v budoucnu budou nosit peníze. Je dobré o nich vědět, hýčkat si je a být pro ně místem, kam se budou rádi vracet.
Pro stálou klientelu je ideální vytvořit věrnostní program s odměnami, popřípadě VIP věrnostní program pro dlouholeté a vážené zákazníky.

Přesným opakem jsou klienti, kteří bez omluvy nechodí na objednané termíny nebo své objednávky až velmi často ruší. Tyto věčné rušiče můžete zařadit na blacklist a ušetřit si tak volná místa pro klienty, kteří o návštěvu u vás skutečně stojí.

Zajímavou skupinou jsou pak klienti, kteří vás navštěvovali, ale nyní již nechodí. Těm je dobré se mile připomenout (například pomocí SMS zprávy se zajímavou nabídkou) a znovu v nich vzbudit zájem.

Aktivní práce s kartotékou je pro úspěch velmi zásadní.

Nejnavštěvovanější služby

Návštěvnost jednotlivých služeb je pro vás velmi cennou zpětnou vazbou, na základě které se můžete dále posouvat. Jasně vidíte, jaké služby vám nejvíce vydělávají, které se vyplatí zpropagovat, kde máte prostor pro navýšení ceny.

K diskuzi jsou naopak služby navštěvované minimálně. Proč na ně klienti nechodí, nejsou pro ně atraktivní? Není služba moc drahá? Vyplatí se danou službu nabízet nebo se raději soustředit tam, kde vydělávám? 

Nejprodávanější zboží

Jak se v čase mění vaše prodeje, rostou? Prodáváte plošně celou vaši nabídku nebo leží „na skladě" produkty za desetitisíce, které klientům nikdo nenabízí a tím pádem ani neprodává?
Upadl personál do rutiny používání a doporučování stejných produktů a novinkám nedávají šanci?

Informace o prodejích zboží jsou pro vás skvělým měřítkem pro následné objednávky zboží, tvorbu akčních balíčků nebo motivaci personálu k prodeji novinek. 

Zaměstnanci

Velmi zajímavý údaj pro každého zaměstnavatele je produktivita zaměstnanců.
Víte, jakou část pracovní doby váš zaměstnanec skutečně pracuje, tedy se opravdu se věnuje klientovi a přispívá tak k zisku firmy?
Mnohdy se totiž docházka (čas strávený v práci) velmi liší od reálného počtu skutečně odpracovaných hodin.

Dělají všichni zaměstnanci podobné tržby, nebo někdo vyniká? Proč tomu tak je?
Spotřebovává někdo výrazně více materiálu na práci, plýtvá? Kolik produktů si bere ze salonu domů na „vlastní spotřebu". Je dobře informovaný, ví, jak má nabízet produkty?

Personální analýza odhalí mnoho poznatků, které se hodí pro následný stimul zaměstnance i jeho ohodnocení. Šťastný a motivovaný personál pracuje jak ke spokojenosti firmy, tak klienta.

Tržby

Každý by si jistě přál mít ideálně neustále rostoucí tržby.
Je proto nutné vědět, které měsíce jsou nejúspěšnější, které nejslabší a pružně na to marketingově reagovat.
Uvědomit si, kdo z týmu má největší podíl na obratu, v jaké hodnotě prodáváte dárkové poukazy atp. 

Používání softwarového systému, který uchovává všechna vaše data na jednom místě a chystá pro vás potřebné analýzy, je klíčem k růstu a prosperitě vašeho salonu.
Vyhodnocování statistik a následné chování dle nich je úsilí, které se vyplácí.