Menu

Osvědčená elegantní metoda, jak přimět zákazníky, aby přišli na objednaný termín

Jak přimět zákazníka, aby přišel na objednaný termín Osvědčená elegantní metoda, jak přimět zákazníky, aby přišli na objednaný termín

Jistě se vám už někdy v životě stalo, že vám objednaný zákazník na smluvený termín nedorazil. Bez omluvy, bez jediného slova. Jak si to mohl dovolit, říkáte si se zamračeným obličejem. Dokonce vám nebere telefon a dělá mrtvého brouka! Možná přijde příště s omluvou a vymyšlenou historkou, proč že mu to nevyšlo.
Rozuzlení je ovšem prosté a není třeba v tom hledat něco osobního, zákazník na svoji objednávku jednoduše zapomněl. Ve strachu se pak snaží vnutit vám historku, která je úsměvná, nicméně „dokládá skutečnost", proč zákazník nemohl dorazit.

Máme to asi jako lidé v sobě, často místo jednoduššího řešení volíme to složitější. Místo toho, abychom se slušně omluvili a na rovinu pravdivě řekli, že nám to je líto, ale úplně jsme na svoji objednávku zapomněli, začínáme si vymýšlet pohádky, abychom si zachovali společenský status neomylnosti.

Celá takhle situace je nepříjemná pro obě strany, pro vás samozřejmě víc vzhledem k ušlému zisku.


Prozradím vám teď 2 metody, které v našem salonu skvěle fungují a značně nám pomohly eliminovat ztráty.

1) Není nad to se zákazníkovi 24 hodin předem připomenout prostřednictvím SMS zprávy

Taková hloupost, řeknete si, ale udělá vám OBROVSKOU službu. Zákazník si uvědomí, že zítra přesně v tuto dobu má být u vás v salonu. Návštěvu si v duchu představí, přehraje si ji v hlavě, a pokud už u vás byl, zapojí i smysly → jak to u vás vypadá, jak to v prostorách voní, jaká hudba hraje, jak se u vás cítí… V tuto chvíli je šance, že na návštěvu klient zapomene, velice malá. Má vás zkrátka „pod kůží".

První metodou, na kterou nedáme dopustit, jsou proto automatické klientské SMS zprávy.

Ještě taková poznámka pod čarou. Můžete namítnout, že investice do SMS zpráv je zbytečná. My jsme si to dřív taky mysleli. Když ale nastal případ, kdy nám zákaznice odpověděla na zaslanou zprávu a omluvila se, že bohužel nedorazí, měli jsme ještě dost času na to, přeobjednat na její termín někoho jiného. Ve výsledku jsme tak byli v zisku. Pokud bychom ale zákaznici SMS zprávu nezaslali, pravděpodobně by se neomluvila, popřípadě by tak učinila pozdě a my bychom byli ve ztrátě.

Jak tedy z příkladu vyplývá – investice do SMS se mnohonásobně vyplácí.

2) Byť to může působit tvrdě a vyvolat ve vás zvláštní pocity, druhou osvědčenou metodou je blacklist

Existují totiž i zákazníci, kteří jsou nepoučitelní. Nechodí opakovaně, nebo svůj termín ruší pár minut před začátkem, kdy už nemáte šanci dát vědět jinému klientovi, který by byl za termín vděčný.

Tady je třeba radikálně zasáhnout – dát ho na blacklist. Ve chvíli, kdy tenhle "chorobný rušič" vytvoří objednávku přes rezervační systém, HairSoft vás na to okamžitě upozorní. Vy pak můžete takovou objednávku povolit nebo zamítnout. Při zamítnutí je klientovi odeslána automatická odůvodňující zpráva, proč mu není rezervace umožněna. Při telefonické objednávce vy nebo vaše recepce pravděpodobně už vytušíte, s kým máte tu čest. V případě vytvoření objednávky vás program HairSoft sám upozorní, že je konkrétní zákazník na blacklistu a ujistí se, zda ho chcete opravdu objednat či nikoli.

Chorobných rušičů, zapomínačů nebo lidí, kteří vám chtějí škodit, je minimum, ale dokážou vám pokazit celý den… mnohdy i několik dní. Tak proč se s nimi zlobit, když na jejich místě může být jiný usměvavý zákazník, který si váží vaší práce. Proto když je třeba „učinit krátký proces", blacklist vám situaci velmi elegantně vyřeší.

Tak to jsou ony → dvě metody k nezaplacení. Zkuste je taky. 

Získejte konkurenční výhodu před ostatními salony
Proč používat beauty program HairSoft?

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.hairsoft.cz/